WDV Percussion

Geschiedenis en informatie

Van pauk tot cymbaaltje

WDV Percussion staat al sinds begin jaren 90 onder leiding van Luc van Hoorick en is in die tijd uitgegroeid van klein maar fijn percussie-ensemble tot een heus, volledig zelfstandig percussieorkest van steeds gemiddeld 15 tot 20 leden.

Van melodisch slagwerk tot drums, van de grote pauken tot het kleinste cymbaaltje: WDV Percussion is in staat om met deze instrumenten een veelzijdig concertprogramma te verzorgen. Hippe, moderne percussiemuziek, afgewisseld met originele composities voor slagwerkorkest en popsongs: WDV Percussion speelt het allemaal.

Luc van Hoorick

Dirigent

Luc van Hoorick

Masters of Percussion

WDV Percussion is niet in de laatste plaats bekend van de tweejaarlijkse ‘Masters of Percussion’. Voor het eerst georganiseerd in 2012 en inmiddels een gevestigde concertavond geworden in onze regio. In 2016 was Triggerfinger-drummer Mario Goossens nog te gast als gastartiest.

Geïnterreseerd? Neem contact met ons op!

De wekelijkse repetities vinden plaats op maandagavond tussen 20:00 en 21:30 uur. Wees vrij om eens te komen luisteren en kijken naar ons veelzijdig slagwerkorkest!